Jurorzy 41. Festiwalu Filmowego w Gdyni

środa, 7 września 2016

Jury 41. Festiwalu Filmowego w Gdyni

41. Festiwal Filmowy w Gdyni przedstawia skład jury: Konkursu Głównego, Konkursu Inne Spojrzenie, Konkursu Młodego Kina oraz Konkursu Fabularnych Filmów Krótkometrażowych:

Konkurs Główny:

  • Filip Bajon (przewodniczący)
  • Lenny Abrahamson
  • Magdalena Górka
  • Bartosz Karczyński
  • Ola Maślik
  • Łukasz Orbitowski
  • Kinga Preis
  • Gary Yershon

 

Inne Spojrzenie:

  • Monika Strzępka (przewodnicząca)
  • Elżbieta Benkowska
  • Marcin Bortkiewicz

 

Konkurs Młodego Kina oraz Konkurs Fabularnych Filmów Krótkometrażowych:

  • Agnieszka Smoczyńska-Konopka (przewodnicząca)
  • Mateusz Damięcki
  • Andrzej Krakowski
  • Adam Palenta
  • Małgorzata Potocka


Jury Młodych:

  • Dagmara Cioska
  • Łucja Olszewska
  • Czarek Orłowski

Konkurs Główny - sylwetki jurorów


Filip Bajon – przewodniczący

Reżyser, scenarzysta, producent filmowy, pisarz. Twórca ponad dwudziestu filmów fabularnych, kilku dokumentów, seriali telewizyjnych. Reżyseruje również w teatrze i Teatrze Telewizji. Laureat wielu nagród, m.​in. za „Arię dla atlety”, „Wizję lokalną”, „Wahadełko”, „Limuzynę Daimler-Benz”, „Magnata”, „Poznań ‘56”. Do jego ważniejszych filmów należą też „Engagement” (tv), „Przedwiośnie”, „Fundacja”, „Śluby panieńskie” i „Panie Dulskie”. Niedawno zakończył zdjęcia do najnowszej realizacji – „Kamerdynera”.

Opublikował kilka powieści i zbiorów opowiadań. Wykładowca na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego i w łódzkiej Szkole Filmowej, dziekan Wydziału Reżyserii tej uczelni w latach 2008-16. Absolwent prawa na UAM w Poznaniu i reżyserii w PWSFTViT. Członek Zarządu Stowarzyszenia Filmowców Polskich. W latach 90. szef Studia Filmowego DOM, od 2015 – dyrektor SF KADR.

Lenny Abrahamson

Reżyser. Studiując fizykę i filozofię na Trinity College Dublin reżyserował filmy krótkometrażowe w ramach Trinity Video Society, które założył z Edem Guineyem.

Jego pierwszy krótki metraż „3 Joes” zdobył nagrodę dla najlepszego krótkometrażowego filmu europejskiego na Festiwalu Filmowym w Cork (1991) i Nagrodę Organizatorów na Festiwalu Filmów Krótkometrażowych w Oberhausen (1992). Zanim zadebiutował w pełnometrażowej fabule, reżyserował telewizyjne spoty reklamowe. Jego „Adam & Paul” zdobył nagrodę dla najlepszego debiutu fabularnego na Galway Film Fleadh (2004) i Grand Prix na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Sofii (2005).

„Stację benzynową” – podobnie jak debiut, owoc współpracy ze scenarzystą Markiem O’Halleranem – pokazano w sekcji Quinzaine des Realisateurs w Cannes (2007) i nagrodzono CICAE Art and Essai. Film dostał również nagrody IFTA (2008, Irlandzka Nagroda Filmowa i Telewizyjna) dla najlepszego filmu, za reżyserię, scenariusz i dla najlepszego aktora.

Premiera następnej fabuły, „What Richard Did”, odbyła się na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Toronto 2012, pokazano ją też na BFI London Film Festiwal 2012 i na Tribeca Film Festival 2013.

W kolejnym filmie Lenny obsadził Domhnalla Gleesona, Michaela Fassbendera i Maggie Gyllenhaal. Premierowy pokaz „Franka” na festiwalu Sundance 2014 spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem.

Najnowszy film Lenny’ego, „Pokój” z Brie Larson i Jacobem Tremblayem, nominowano do Oscara w czterech kategoriach: za najlepszy film, reżyserię, dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej - nagrodę zdobyła Brie Larson – i za najlepszy scenariusz adaptowany. „Pokój” zdobył też nagrodę People’s Choice na festiwalu w Toronto 2015, został jednym z Filmów Roku AFI Awards, a także pojawił się na wielu listach krytyków jako jeden z najlepszych filmów roku 2015.

Lenny pracuje teraz nad kilkoma projektami, w tym „The Little Stranger” na podstawie powieści Sarah Waters „Ktoś we mnie” i „Neverhome” – adaptacją powieści Lairda Hunta osadzonej w czasach wojny secesyjnej.

Magdalena Górka

Autorka zdjęć filmowych. Absolwentka PWSFTViT w Łodzi (2000). Jej talent i doświadczenie są uznane na całym świecie. Realizowała zdjęcia do filmów fabularnych i dokumentalnych, seriali telewizyjnych, teledysków i międzynarodowych kampanii komercyjnych. Z łatwością porusza się pomiędzy wieloma nośnikami dostępnymi na współczesnym rynku filmowym. Wysokiej klasy specjalistka od zdjęć akcji i reklam samochodowych. Jej domeną są filmy sensacyjne, barokowe sceny studyjne z użyciem skomplikowanych ruchów kamery i fotografia rozległych krajobrazów, ale i zapis emocji bohaterów filmowych.

Filmy z jej zdjęciami zajmowały wysokie miejsca w box office, jak „Paranormal Activity 3” Henry’ego Joosta & Ariela Schulmana czy „Jack Strong” Władysława Pasikowskiego. Jej teledysk do „Unconditionally” Katy Perry (2013) do dziś obejrzało dwieście osiemdziesiąt milionów widzów.

Do jej realizacji należą również m.​in. dokumenty „A Brief History of John Baldessari” Henry’ego Joosta & Ariela Schulmana, „Dwa Rembrandty w ogrodzie” Jerzego Śladkowskiego i fabularyzowany „I’m Still Here / Joaquin Phoenix: Jestem, jaki jestem” Caseya Afflecka, fabuły „The Levenger Tapes” Marka Edwina Robinsona, „The Apperance of Things” Jima Tassopulosa, „Statistics” Franka Robaka, „Outta Sync” Ezry Buzzingtona, serial „Glina 2” Władysława Pasikowskiego, teledysk „Home Again” Eltona Johna w reżyserii Brenta Bonacorso a także kampanie reklamowe dla firm Mercedes Benz AMG, Audi A4, Ford, Corvette, Google, BNY Mellon, XBOX, Goya, New Balance, BCBG, Max Azria, Tyskie, MKCafe, CTIA, Converse, Johnnie Walker, Milka, Lunchables, WalMart, Unilever.

Magdalena mieszka w Los Angeles w Kalifornii.

Bartosz Karczyński

Montażysta filmowy. Absolwent Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie. W zawodzie od 1996. Przez wiele lat pracował przy produkcji programów telewizyjnych („Agent”, „Big Brother”, „Idol”) i seriali dokumentalnych („Pierwszy krzyk”, „Prawdziwe psy”). W jego dorobku zawodowym są filmy pełnometrażowe („Magiczne drzewo”, „Felix, Net i Nika oraz teoretycznie możliwa katastrofa”, „Moje córki krowy”), seriale („Magiczne drzewo”, „Na dobre i na złe”, „Barwy szczęścia”, „Ojciec Mateusz”) i dokumenty (m.​in. „Aktorka” Marii Konwickiej i Kingi Dębskiej – Polska Nagroda Filmowa Orzeł 2016 za najlepszy dokument). W 2016 nominowany do Polskiej Nagrody Filmowej Orzeł za montaż filmu „Moje córki krowy”.

Entuzjasta kina dziecięcego i młodzieżowego, windsurfingu i narciarstwa.

Ola Maślik

Scenografka. Absolwentka grafiki na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu (2000), magister sztuki Yale School of Drama (2006). Stypendystka Donald and Zorca Oenslager Fellowship i Elder Scholarship for International Design Students.

Zdobywszy doświadczenie w dziedzinie lalkarstwa, współpracowała z Richardem Foremanem w Ontological-Histeric Theater w Nowym Yorku.

Jako scenografka pracowała przy wielu filmach, m.​in. prezentowanych na festiwalu Sundance „Między nami bliźniętami” Craiga Johnsona, „Lato May” Cherien Dabis, „Tyłem do przodu” Chrisa Nelsona.

Niedawno zakończyła pracę nad dwoma sezonami serialu Barbary Hall i Morgana Freemana „Madam Secretary”, produkowanego przez CBS TV a reżyserowanego przez Erika Stolza, Tony’ego Phelana, Denny’ego Gordona, Charlottę Brandstrom.

Scenografię Oli można też zobaczyć w filmie Ryana O’Nana „Brooklyn Brothers Beat the Best”, którego premiera odbyła się w 2012 na festiwalu w Toronto.

Ola Maślik pochodzi z Polski, mieszka w Nowym Jorku.

Łukasz Orbitowski

Pisarz i publicysta. Specjalizował się głównie w literaturze grozy i prozie fantastycznej, ostatnio dał się poznać jako wnikliwy obserwator rzeczywistości. Absolwent filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Debiutował zbiorem opowiadań „Złe wybrzeża”. Wydał zbiory opowiadań i sześć powieści: „Horror Show!”, „Święty Wrocław”, „Widma”, „Tracę ciepło”, „Szczęśliwa ziemia”, „Inna dusza”. Za „Szczęśliwą ziemię” nominowany do Nagrody Literackiej Nike i Paszportu „Polityki”. Otrzymał go za opublikowaną w 2015 „Inną duszę”, która jest również nominowana do Nagrody Literackiej Gdynia i do Nike.

Jako recenzent i felietonista współpracował m.​in. z „Nową Fantastyką”, „Przekrojem”, „Lampą”, „Mówią Wieki”, „Gazetą Wyborczą”.

Na antenie TVP Kultura prowadzi program „Dezerterzy”. Wiecznie w podróży, gubi się między miastami. Przez przyjaciół zwany Potworem.

Kinga Preis

Aktorka filmowa i teatralna. Absolwentka wrocławskiej PWST. W latach 1995-2012 związana z Teatrem Polskim we Wrocławiu. W kinie po kilku rolach drugoplanowych zabłysnęła w „Poniedziałku” Witolda Adamka (1998). Grała u Rosy, Wosiewicza, Falka, Cywińskiej, Kwiecińskiego, Wojtyszki, Smarzowskiego, Wajdy, Skolimowskiego, Holland, Smoczyńskiej. Należy do najbardziej utalentowanych i utytułowanych polskich aktorek. Uhonorowana prestiżowymi nagrodami, m.​in. Nagrodą im. Zbyszka Cybulskiego i Złotą Kaczką, jedenaście razy nominowana do Polskiej Nagrody Filmowej, statuetkę Orła zdobyła pięciokrotnie („Cisza”, „Wtorek”, „Komornik”, „W ciemności”, „Pod Mocnym Aniołem”). Trzykrotna laureatka Festiwalu w Gdyni („Poniedziałek”, „Cisza”, „Komornik”). Skalę talentu pokazała nie tylko w wybitnych kreacjach w „Czterech nocach z Anną” Jerzego Skolimowskiego, „Domu złym” Wojciecha Smarzowskiego czy nominowanym do Oscara „W ciemności” Agnieszki Holland, ale i w kongenialnych interpretacjach piosenek. W 2010 roku została odznaczona Złotym Krzyżem Zasługi.

Gary Yershon

Kompozytor muzyki teatralnej i filmowej, a także pisarz, tłumacz, kierownik muzyczny i pedagog.

Od czterdziestu lat tworzy dla najznamienitszych teatrów Wielkiej Brytanii, produkcji wystawianych na West Endzie i Broadwayu, radia, telewizji i filmów. Jako Associate Artist współpracuje z Royal Shakespeare Company, a od 2016 – z Old Vic. Współpracownik brytyjskiego Teatru Narodowego, teatrów West Endu (m.​in. inscenizacje dramatów Yasminy Rezy) i Broadwayu (nominowany do Drama Desk 2009 za „The Norman Conquests”).

W filmie stale współpracuje z Mike’iem Leighem („Topsy-Turvy”, „Happy-Go-Lucky, czyli co nas uszczęśliwia”, „Kolejny rok”, „Pan Turner”). Za „Kolejny rok” (2010) nominowany do Europejskiej Nagrody Filmowej, za „Pana Turnera” (2014) nagrodzony Best Orchestral Score na Grand Scores 2016, nominowany do nagrody Ivora Novello, ASCAP Composer’s Choice i Oscara. Kurator wystawy „Oscar©-Winning Scores” w londyńskim Barbican Centre.

Od 1979 roku komponuje dla radia BBC: piosenki do programu „Midweek” (Radio 4), muzykę do spektakli („Odyseja”, „Sir Gawain i Zielony Rycerz”, The Theban Plays | trylogia tebańska, „Zimowa opowieść”, „The Eve of St Agnes | Wigilia Św. Agnieszki”, „Trzech panów w łódce”). Za kompozycję do „Autumn Journal” Louisa MacNeice uhonorowany nagrodą Sony. Dla Radio 3 przetłumaczył i zaadaptował „Rusłana i Ludmiłę” Puszkina i skomponował „Orwell on Kipling” do nadawanego na żywo programu „The Verb”.

Pisze też dla telewizji (kryminalne „Trial and Retribution IX & X”, kreskówki dla dzieci „Kot James”, „Painted Tails”, „Kulka i Julka” we współpracy z animatorką Kate Canning).

Konkurs Inne Spojrzenie - sylwetki jurorów

Monika Strzępka (przewodnicząca)

Reżyserka teatralna. Urodzona w 1976 r. Zadebiutowała w 2004 „Polaroidami” Marka Ravenhilla na Scenie Polskiej w Czeskim Cieszynie. Kolejne realizacje powstały w Bydgoszczy, Gdańsku, Jeleniej Górze. Od 2007 pracuje w duecie z dramatopisarzem Pawłem Demirskim. Pierwszymi przedstawieniami przygotowanymi w duecie były „Dziady. Ekshumacja” (Teatr Polski we Wrocławiu, 2007) i „Był sobie Polak, Polak, Polak i diabeł” (Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu, 2007). Do ich najważniejszych spektakli należą „Był sobie Andrzej, Andrzej, Andrzej i Andrzej” (Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu, 2010), „W imię Jakuba S.” (Teatr Dramatyczny w Warszawie, 2011), „nie-boska komedia. WSZYSTKO POWIEM BOGU!” (Narodowy Stary Teatr w Krakowie, 2014). W 2015 roku Strzępka wyreżyserowała ośmioodcinkowy serial telewizyjny „Artyści”.

Laureatka licznych nagród, m.​in. Paszportu „Polityki” 2010 (z Pawłem Demirskim) w kategorii Teatr.

Elżbieta Benkowska

Urodzona w roku smoka córka stoczniowca i księgowej, siostra matematyczki, wnuczka trzech Kaszubów i Obywatela Wolnego Miasta Gdańska, która postanowiła zostać reżyserką. W roku 2013 ukończyła Gdyńską Szkołę Filmową, a obecnie na Uniwersytecie Gdańskim pisze pracę doktorską o polskich i serbskich kibicach piłkarskich. Jej etiuda dyplomowa „Olena” dostała szereg nagród, w tym nominację do Złotej Palmy w konkursie filmów krótkometrażowych na 66. MFF w Cannes. Benkowska wyreżyserowała pierwszą część wyprodukowanego przez Akson Studio filmowego tryptyku „Nowy świat”. Obecnie pracuje nad scenariuszem swojego pełnometrażowego debiutu.

Marcin Bortkiewicz

Reżyser, scenarzysta, aktor filmowy i teatralny.

Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego i Szkoły Wajdy. Debiutował krótkometrażowym dokumentem „Nauczanie początkowe”, wyróżnionym przez Jury na Krakowskim Festiwalu Filmowym w 2009 roku. Jego „Portret z pamięci” zrealizowany w Studio Munka w ramach programu „30 minut” był pokazywany w sekcji „Quinzaine des Realisateurs” na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes w 2012 roku. W 2015 roku zadebiutował fabułą „Noc Walpurgi”, wyróżnioną wieloma nagrodami na krajowych festiwalach, w tym Nagrodą Złotego Klakiera dla najdłużej oklaskiwanego filmu na 40. Festiwalu Filmowym w Gdyni.

Konkurs Młodego Kina oraz Konkurs Fabularnych Filmów Krótkometrażowych – sylwetki jurorów:

Agnieszka Smoczyńska - przewodnicząca

Reżyserka, scenarzystka. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Wrocławskim, reżyserii na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego i kursów mistrzowskich w Szkole Wajdy. Autorka krótkometrażowych dokumentów („Artykuł 567”, „Viva Maria!”) i fabuł („Kapelusz”, „3 Love”, „Aria diva”) obsypanych nagrodami na polskich i międzynarodowych festiwalach. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągniecia artystyczne. Laureatka programu Mój Talent dla Polski, zdobywczyni Złotego Pióra przyznawanego przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

W 2015 roku zadebiutowała pełnometrażowym filmem „Córki Dancingu” (The Lure), w którym eksperymentuje z gatunkiem musicalu i filmu grozy. Nagrodzona za najlepszy debiut na Festiwalu Filmowym w Gdyni, została także okrzyknięta Odkryciem Roku Polskich Nagród Filmowych. „Córki Dancingu” przyniosły jej poza tym kilkadziesiąt nagród na świecie, m.​in. w Fantasporto, Sofii, Montrealu i Wilnie oraz na Sundance Film Festival, gdzie otrzymała Nagrodę Specjalną za „unikatową wizję i design”. W tym roku Smoczyńska na zaproszenie Sydney Film Festival, „Variety” i European Film Promotion wzięła udział w programie European Cinema: Ten Women Filmmakers to Watch.

Mateusz Damięcki

Aktor filmowy, teatralny i telewizyjny. Absolwent Akademii Teatralnej w Warszawie. Karierę rozpoczął jako dziecko w serialu „Wow” Jerzego Łukaszewicza, wystąpił też w „40-latku. 20 lat później” Jerzego Gruzy, „Matkach, żonach i kochankach” Juliusza Machulskiego i w kinowym „Łowcy. Ostatnie starcie” Jerzego Łukaszewicza. Od 1999 roku gra w polskich i zagranicznych produkcjach, m.​in. w rosyjsko-francuskiej kostiumowej „Córce kapitana” (Russkij bunt), „Przedwiośniu” Filipa Bajona, biograficznym „Karolu. Człowieku, który został papieżem” (Karol. A man who became pope) Giacomo Battiato, „Jutro idziemy do kina” Michała Kwiecińskiego, „Czarnym” Dominika Matwiejczyka (wyróżnienie w konkursie kina niezależnego na 34. Festiwalu Filmowym w Gdyni i Nagroda Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego w kategorii najlepszy aktor 2010), „Pikselach” Jacka Lusińskiego, muzycznym „Kochaj i tańcz” Bruce’a Parramore’a. W niemieckim melodramacie wojennym „Zagubiony czas” (Die Verlorene Zeit | Remembrance) Anne Justice w głównej roli męskiej partnerował Alice Dwyer.

Ma na koncie role w popularnych serialach „Oficer”, „Egzamin z życia”, „Teraz albo nigdy”, „Na krawędzi”, „Na dobre i na złe”, „Bodo” i wielu innych. Zagrał główną rolę w rosyjskim serialu komediowym „Kak ja stał Ruskim” dla stacji CTC. Mateusz Damięcki wziął również udział w produkcjach dokumentalnych: „Ocalony świat” i „Mapa ginącego świata”.

Do jego najważniejszych ról dubbingowych należy Krzyś w „Nowych przygodach Kubusia Puchatka”.

Od czasu studiów związany z warszawskimi teatrami Nowym i Współczesnym (2004-06). Ostatnio gra w „Onieginie” w reżyserii Ireny Jun w Teatrze Studio i w spektaklu „Klaps! 50 twarzy Greya” w reżyserii Johna Weisgerbera w Teatrze Polonia.

Członek Rady Programowej Instytutu KOSMOPOLIS Fundacji Nauki, Kultury i Edukacji.

Andrzej Krakowski

Reżyser, scenarzysta, producent filmowy, pedagog, pisarz i rysownik. Profesor City University of New York, doktor sztuki filmowej. Studiował reżyserię w Szkole Filmowej w Łodzi. W 1968 wyemigrował z Polski i kontynuował naukę w American Film Institute. Zrealizował ponad sześćdziesiąt filmów i seriali telewizyjnych. Reżyser nagradzanego „Looking for Palladin”, “Farewell to My Country”, “Campfire Stories”, “The Politics of Cancer”. Producent m.​in. nominowanego do Oscara „California Reich”, zdobywca dwóch nagród Emmy za serię „We Are New York” i popularnego na Broadwayu musicalu „King David”. Autor scenariuszy osiemnastu filmów oraz książek, m.​in. „Pollywood: jak stworzyliśmy Hollywood”, „Pollywood II: uciekinierzy w raju” i „The World Through the Eye of a Screenwriter”.

W latach osiemdziesiątych był rysownikiem pisma „Business of Film” ukazującego się symultanicznie w Londynie i Los Angeles. Ostatnio jego rysunki ukazują się na blogach „Foreign Confidential” i w „Reunion ’68”.

Małgorzata Potocka

Aktorka, reżyserka, producentka, menadżerka. Po ukończeniu aktorstwa i reżyserii w PWSFTViT w Łodzi rozpoczęła pracę w Wytwórni Filmów Oświatowych realizując filmy dokumentalne. W 1979 roku z Józefem Robakowskim otworzyła prywatną Exchange Gallery, w której odbywały się wykłady, warsztaty i wizyty studyjne artystów ze środowisk opozycyjnych. W latach osiemdziesiątych inicjatorka i organizatorka wydarzeń artystycznych, m.​in. festiwalu Konstrukcja w Procesie, zamkniętego 13 grudnia 1981. Stypendystka Amerykańskiej Fundacji Filmowej „Millenium Workshop” (1986).

Właścicielka spółki filmowej MM Potocka Production, która wyprodukowała dziewięć filmów fabularnych dla Ted Turner Television, Channel 4, BBC i Canal+. Dla Telewizji Polskiej realizowała koncerty gwiazd na Festiwalu Piosenki w Sopocie, a na Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu stworzyła Scenę Młodych Talentów. Współautorka i pierwsza dyrektorka artystyczna łódzkiego Festiwalu Dialog 4 Kultur. Organizatorka masowych wydarzeń kulturalnych, koncertów rockowych i spektakli teatralnych.

Reżyserka filmów dokumentalnych nagradzanych na festiwalach, a także filmu fabularnego „Oko Ra” i dwóch seriali dla młodzieży.

Doradczyni ministra kultury do spraw mediów, kierowniczka do spraw edukacji medialnej przy KRRiT. W Instytucie im. Adama Mickiewicza realizowała projekty promujące polską kulturę: Rok Polski na Ukrainie, Sezon Polski we Francji. Dyrektorka Ośrodka TVP w Łodzi (2006-10). Wiceprezes Europejskiej Fundacji Edukacji Audiowizualnej DISCE. Członkini Rady Programowej Muzeum Sztuki Współczesnej w Łodzi. Prowadzi zajęcia z podstaw aktorstwa na wydziale reżyserii Społecznej Akademii Nauk w Warszawie.

Jury Młodych - sylwetki jurorów

Jury Młodych to skład sędziowski złożony z trojga nastolatków – laureatów konkursu „Skrytykuj!” poświęconego krytyce filmowej. Jury będzie oceniać filmy z Konkursu Głównego.

Opiekę nad Jury Młodych sprawuje Filmoteka Narodowa przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

Dagmara Cioska – uczennica drugiej klasy II Liceum Ogólnokształcącego w Opolu. Swój pierwszy krótkometrażowy film nakręciła jeszcze w gimnazjum. Obecnie eksperymentuje z animacją. Interesuje się również literaturą oraz psychologią. Oko ma czujne, charakter trudny, a język ostry jak brzytwa. Sama mówi o sobie, że jest bardzo surowym krytykiem, ale uczy się kąśliwe uwagi przekuwać w konstruktywne i soczyste recenzje.

Łucja Olszewska – uczennica trzeciej klasy Liceum Sióstr Prezentek w Rzeszowie. Interesuje się historią XIX wieku i literaturą. Nade wszystko lubi spontaniczne podróże w nieznane. Chwile pozalekcyjnej wolności spędza w kinie, najchętniej przy filmach nieoczywistych, filozoficznych i przepełnionych znaczącymi symbolami, to dlatego jej ukochanym reżyserem jest Luis Buñuel.

Czarek Orłowski – uczeń trzeciej klasy Gimnazjum nr 42 w Szczecinie. Prawdziwy omnibus – zna na wylot muzykę Michaela Jacksona, o historii rodziny królewskiej mógłby napisać potężną monografię, a obudzony w środku nocy cytuje Williama Shakespeare’a. Inspirują go ludzie teatru i filmu, z którymi przeprowadza wywiady. Kino to dla niego wytchnienie od pędzącego świata, najbardziej ceni sobie to uniwersalne, które po obejrzeniu zmusza do głębokich refleksji i przewartościowań.

Powrót do strony głównej