Szlachetny Projekt Filmowy, czyli nieistniejące filmy. Bierny widz czy aktywny reżyser – co wybierasz?

piątek, 27 listopada 2015

5 produkcji filmowych z udziałem 11 polskich gwiazd. Wywiady z aktorami i plakaty filmowe w Multikinie i na billboardach. Dziesiątki przedpremierowych recenzji i zapytania o premiery kinowe. Czy to odrodzenie polskiej kinematografii? Nie, to Szlachetny Projekt Filmowy – kampania SZLACHETNEJ PACZKI.

„Wyblakłe marzenia” z Julią Kamińską i Tomaszem Saprykiem to opowieść o człowieku, który po 10 latach wybudza się ze śpiączki. „Mamy czas” – dramatyczna historia niepełnosprawnego rodzeństwa (Piotr Adamczyk i Barbara Kurdej-Szatan), którym w pożarze giną rodzice. „Jutro było wczoraj” – historia mężczyzny (Jarosław Boberek), który spowodował wypadek, w którym zginęła jego rodzina. Mimo upływu lat, nie potrafi poradzić sobie z poczuciem winy. Brzemię to przejmujący dramat Jakuba (Tomasz Schimschainer) i jego rodziny, który w wyniku klęski żywiołowej traci całe gospodarstwo, które nie było ubezpieczone. Rachunek życia przedstawia starsze małżeństwo (Anna Seniuk, Jan Nowicki), które mimo wielu problemów i monotonii w życiu odnajdują w sobie miłość, którą się darzyli.

Co łączy te 5 filmów? To, że mimo iż na bilbordach widzimy przekazy filmowe zapraszające do kina, w kinach plakaty filmowe, w gazetach reklamy tytułów, w internecie recenzje filmów i wywiady z aktorami, którzy opowiadają o swoich rolach, to filmów tych … nie ma. Szlachetny Projekt Filmowy to filmy, które nigdy nie zostały nakręcone. Nie muszą. Nie są fikcyjnymi opowieściami na podstawie scenariusza. To historie, które napisało życie i które jeszcze nie są zakończone. Darczyńcy SZLACHETNEJ PACZKI, mogą pomóc w tym, by zakończyły się szczęśliwie.

Więc po co to wszystko? To Szlachetny Projekt Filmowy – kampania SZLACHETNEJ PACZKI, która w niestandardowy sposób chce powiedzieć o tym, że wokół każdego z nas dzieją się historie tak poruszające, że mogłyby być materiałem do filmowego scenariusza.

Kampania SZLACHETNEJ PACZKI ma zwrócić uwagę odbiorców i mediów a w końcu skłonić żeby każdy z nas zmienił się z widza w reżysera i aktywnie pomógł, zamiast biernie się przyglądać nieszczęściu i biedzie.

Nagły wypadek, niepełnosprawność, samotność, choroba – te zdarzenia mogą dotknąć każdego z nas. Fabuły stworzonych filmów, mogłyby być scenariuszem oscarowego filmu. A jednak są oparte na historiach zwykłych ludzi. Takich, których spotkać można w Warszawie, Krakowie, Białymstoku czy małej wsi w każdym województwie. Ludzi, którzy są wokół nas i którzy przestali mieć możliwość reżyserowania swojego życia. Ludzi, którzy potrzebują wsparcia i pomocy – podopiecznych SZLACHETNEJ PACZKI.

SZLACHETNEJ PACZCE w projekcie pomogli czołowi polscy aktorzy – na plakatach filmu Rachunek Życia, pojawił się Jan Nowicki z Anną Seniuk, w filmie Brzemię, „zagrali” Tomasz Schimscheiner i Magdalena Schejbal, w Mamy czas – Piotr Adamczyk, Agnieszka Dygant, Rafał Królikowski i Barbara Kurdej-Szatan, „Jutro było wczoraj”, to wielka rola Jarosława Boberka. Wyblakłe marzenia reprezentowali Tomasz Sapryk i Julia Kamińska. Udział 11 polskich gwiazd pozwolił zainteresować fabułą i tematem. Sprawić, że o filmach zaczęli pisać recenzenci, blogerzy i serwisy filmowe. Plakaty i opisy filmów wywołały spore zainteresowanie – pytania o premierę i chęć obejrzenia obrazów. SZLACHETNA PACZKA zaprasza jednak nie do tego, by biernie przyglądać się ludzkim dramatom, leczy by brać aktywnie udział w pomocy i stworzyć pozytywne zakończenie historii potrzebujących. Może to zrobić każdy – wystarczy zostać darczyńcą SZLACHETNEJ PACZKI.
W role reżyserów wcielili się wolontariusze SZLACHETNEJ PACZKI i to ich nazwiska figurują na filmowych plakatach.

Karty zostały odkryte podczas konferencji prasowej SZLACHETNEJ PACZKI, która odbyła się w dniu 26.11.2015 w Multikinie w Warszawie. W konferencji prasowej wzięli udział aktorzy występujący na filmowych plakatach. Podczas konferencji został przedstawiony Raport o polskiej biedzie autorstwa SZLACHETNEJ PACZKI, który publikowany rok do roku, jest głównym źródłem informacji na temat biedy polskich rodzin i innych potrzebujących w kraju.

Raport do przeczytania tu >> www.szlachetnapaczka.pl/raport-o-biedzie

 „Każdy z naszych podopiecznych to osobna historia, która czeka na happy end. SZLACHETNA PACZKA pozwala stać się reżyserem i pomóc. W kampanii Szlachetny Projekt Filmowy, chcieliśmy pokazać naszym potencjalnym darczyńcom komu mogą pomóc. Odkryć przed nimi to, że dramatyczne historie opowiedziane w scenariuszach nie są produkcją studia filmowego lecz życia. I dzieją się wokół nas – na sąsiedniej ulicy. A pomoc darczyńcy to impuls do zmiany i wyjścia z impasu” – wyjaśnia koncept kampanii Szlachetny Projekt Filmowy Jagoda Pasko ze stowarzyszenia Wiosna. 

Jak pomóc bohaterom Szlachetnego Projektu Filmowego? SZLACHETNA PACZKA daje wiele możliwości – od bycia wolontariuszem, przez możliwość zostania darczyńcą (indywidualnie oraz jako firma) czy inwestorem społecznym. Zapraszamy na stronę projektu i zapoznania się z bazą rodzin, którym pomaga SZLACHETNA PACZKA. To nie film. To rzeczywistość. Pomóż ją reżyserować.

Autorem kampanii jest agencja reklamowa: Biuro Podróży Reklamy.

Patroni medialni: Gutek Film, Multikino, WP, FIlmbox, Kino Polska, Metro Cafe, RMF FM, Legalna Kultura, Ströer, Newsweek, TVP 1, agencja reklamowa: Biuro Podróży Reklamy. 

Powrót do strony głównej