Kino Polska TV S.A. z ofertą dla Polonii

środa, 21 marca 2012

Już wkrótce amerykańska Polonia uzyska dostęp do dwóch nowych programów: Kino Polska International i Kino Polska Muzyka. Produkująca je Kino Polska TV S.A. w poniedziałek 18 marca podpisała umowę z DISH Network L.L.C. o transmisji tych stacji na terytorium USA.

Zarząd spółki udzielił Dish Network praw do transmisji obu kanałów w obrębie Stanów Zjednoczonych. Poza dwoma kanałami telewizyjnymi możliwa też będzie współpraca na polu dystrybucji VOD.

Kino Polska International to eksportowa wersja Telewizji Kino Polska, przygotowana specjalnie dla polskojęzycznej widowni za oceanem. W ofercie stacji znajdują się filmy fabularne, dokumentalne i animowane, a także seriale i materiały archiwalne. Każdy widz może z tego bogactwa wybrać coś dla siebie: z popularnymi serialami sąsiadują tu arcydzieła wielkich mistrzów (niektóre z nich po rekonstrukcji cyfrowej), a kultowe komedie uzupełniają odcinki Polskiej Kroniki Filmowej.

Dostępna za pośrednictwem Dish Network Kino Polska Muzyka to z kolei lustrzane odbicie programu nadawanego w Polsce, z uwzględnieniem różnicy czasu. Jest to jedyna stacja telewizyjna na świecie, poświęcona promocji polskiej muzyki. Wyjątkowo bogata oferta kanału idealnie łączy w sobie tradycję ze współczesnością. Oprócz kultowych teledysków i przebojów z prywatek naszych rodziców oraz dziadków znajdziemy tu niezapomniane koncerty, interesujące archiwalia, hity polskiej estrady, filmy dokumentalne i nowe wersje starych przebojów w interpretacji współczesnych wykonawców.

Oba kanały zostaną uruchomione natychmiast po odbyciu wymaganych testów technicznych. Jak podkreśla zarząd spółki, amerykańska publiczność od dawna na to czeka: – W ciągu ostatnich miesięcy regularnie napływały do nas pytania o dostępność Telewizji Kino Polska i Kino Polska Muzyka za granicą – mówi Piotr Reisch, Prezes Zarządu Kino Polska TV S.A. – Nasza współpraca z Dish Network jest odpowiedzią na nieustające zapotrzebowanie na polskie filmy, seriale i muzykę ze strony polskich imigrantów w USA.

Kino Polska TV S.A. to nowoczesna i dynamicznie się rozwijająca spółka medialna, która zajmuje się tworzeniem i emisją kanałów telewizyjnych. W jej portfolio, oprócz bazujących na nostalgii programów Kino Polska Muzyka, Telewizji Kino Polska i Kino Polska International, znajdują się także stacje tematyczne z rodziny FilmBox. Pozostałe gałęzie aktywności firmy to produkcja filmowa, działalność wydawnicza i usługi z zakresu VOD. Kino Polska TV S.A. jest także większościowym akcjonariuszem najstarszego polskiego portalu o tematyce filmowej – Stopklatka.pl. oraz Cyfrowego Repozytorium Filmowego Sp. z o.o.

DISH Network L.L.C. jest liderem wśród amerykańskich platform satelitarnych. Łącznie dociera do ok. 14 milionów gospodarstw domowych.

Więcej:
Łukasz Bułka – Dyrektor Marketingu i PR Kino Polska TV S.A.
E: lbulka@kinopolska.pl; T: +48 512 097 546; www.kinopolska.pl

Powrót do strony głównej